Dashboard Follow+
TUTOBIES BLOG
Welcome
Welcome to my blog


Assalamualaikum and hye everyone. Welcome to my Tutobies blog! This is my second blog that only have tutorials and freebies. I'm 15 and stay at Meru. Do not open my page source. If you want, please inform me first. Do follow my blog and my twitter too. Come visit my blog everyday okay? Xoxo.



Be talkative
Chatbox here






Twitter
Follow and ask me


Kalau nak request tutorial/freebies,
ask me dalam kotak yang disediakan dekat bawah ni okay?
InsyaAllah kalau ada masa saya buat.
Tapi jangan request benda pelik-pelik pulak okay? Terima kasih ^^




Credit
Big thanks to them

Template made by Aulia Septiya
Re-edit by Izyan Nazirah
Tutorial by Afiqah, Wanaseoby
Best view in Google Chrome



Background body transparent
Saturday, March 31, 2012 // 0 narnian

KLIK BANNER DIATAS UNTUK JOIN. HADIAH SANGAT DOUBLE WOW \^o^/



Assalamualaikum.
Dah dua orang tanya macam mana nak buat background body macam saya tu. Okeylah saya buat jugak. Ilmu tidak boleh kedekut untuk berkongsi. Kalau kedekut kau duduk hutan sorang sorang. Biar kau ajar monyet je. Itupun kalau monyet tu paham. Wahahaha lol saya gurau je. Maaf kalau yang terasa. Okey tuto ni hanya untuk pengguna blogskin sahaja. yang denim saya tak pasti lah sebab tak pernah saya mencubanya pun.

Pergi bukak korang punya Edit HTML. Then paste kan code yang saya bagi ni dekat bawah code body {. Sebelum tu delete dulu code background korang yang lama tu. Kalau tak buang nanti tak menjadi pulak.
background: url(URL IMAGE)no-repeat;
background-position:center;
background-color: white;
background-attachment: fixed;
opacity:.9;
Korang gantikan URL IMAGE tu dengan gambar background korang. Preview dulu sebelum save change. Kalau nak cari gambar yang lawa-lawa. Pergi lah dekat weheartit atau favim and search ARTWORK. Okey selamat mencuba :)