Dashboard Follow+
TUTOBIES BLOG
Welcome
Welcome to my blog


Assalamualaikum and hye everyone. Welcome to my Tutobies blog! This is my second blog that only have tutorials and freebies. I'm 15 and stay at Meru. Do not open my page source. If you want, please inform me first. Do follow my blog and my twitter too. Come visit my blog everyday okay? Xoxo.



Be talkative
Chatbox here






Twitter
Follow and ask me


Kalau nak request tutorial/freebies,
ask me dalam kotak yang disediakan dekat bawah ni okay?
InsyaAllah kalau ada masa saya buat.
Tapi jangan request benda pelik-pelik pulak okay? Terima kasih ^^




Credit
Big thanks to them

Template made by Aulia Septiya
Re-edit by Izyan Nazirah
Tutorial by Afiqah, Wanaseoby
Best view in Google Chrome



Caracara download Ps cs5
Monday, February 6, 2012 // 4 narnian

KLIK BANNER DIATAS UNTUK JOIN. HADIAH SANGAT DOUBLE WOW \^o^/


Tumblr_lpzpfjcyle1qjf357o1_500_large
\ Wuuuuuuu HANDSOME nyeeeeee /

Hallo baby milooo . Hmmmm tah kenapa sekarang aku cepat terasa sangat kalau orang buad aku macam tunggul . Sape tak marah kannn ? Rasa mcm diri aku dipinggirkan bak kata Shaza . Agaga tapi kan malas aku nak pikirkan , yelah sapelah aku kan nak paksapaksa orang text dengan aku walaupon BF sendiri . Haih aku taksuka memaksa kecuali kalau besties aku ada rahsie . Memang aku congkel habishabis ah kan . \Jangan tiru gaya ini/ Hahahahaha dandan je dorang kasi tahu rahsie dorang . \Takyah bebelbebel lagi. Jom start/

  1. First . Korang download photoshop ni dulu . Yang ni cs5 portable . Okey apa tu portable ? Bagi yang belum tahu , aku nak bagitahu ler ni , kahkah . Kayy lepas aku tengok blog Rojakstory baru aku tahu apa itu portable . Portable tu dia tak 'makan ruang' dalam lappy . I mean dia tak beratkanla lappy/komp korang . Click untuk download .
  2. Okey kalau dah download . Sila rujuk gambar dibawah dan ikot stepstep yang ada dalam gambar tersebut . 


3. Okey kalau dah . Ikot pulak step gambar bawah ni tau . Macam biasa kalau tak nampak korang click pada gamba tu tau .



4.Okey sini ada pemberitahuan skit . \Cehhh macam dkt sekolah pula.Hihi/ Kalau korang dah tekan 'Run as administrator' tuu . Nanti dia akan keluar 'user acc control' kannn ? Kayy korang just tekan 'allow' sahaja . Bende tu takda pape pon sebenarnya . Lepas korang dah tekan , kalau ada keluar lagi bende just tekan okeyy .



5. Yang ni ada dua cara , sama ada korang tekan je 'icon biru' tu ataupun 'right click run as' . Kalau korang tekan 'icon biru' tu dia akan keluar pasal registary tahpape bende lah kann . Kalau guna cara dekat atas gambar tu dia boleh guna . Ni pun aku baru tahu lepas tengok blog Rojakstory . Act thanks to apit sebab bagitahu link blog tu .

6. Ni step akhir . Korang takyah buad pape dah . Dan hasilnya seperti gambar dibawah . Korang bolehlah buad header tanpa menggunakan Photoscape dengan Gimp . Memang menyusahkan ah aku cakap . Heee so selamat mencuba . Kalau ada apaapa masalah komen okey . InsyaAllah aku akan bantu korang . Penat menaip wehhh aku harap dapat membantu korang . And JANGAN LUPA LIKE skali . Kahkahkah d;